Samen een maatschap vormen of personeel aannemen. Een hele stap.
- Hoe organiseer ik dat nu eigenlijk?
- Ben ik er met een maatschapcontract en/of een loondienstcontract, of komt er meer bij kijken?
- Zo ja, hoe kleden we dit nu aan?
- Wat moet er trouwens in een maatschapcontract staan
- Hoe regelen we de dagelijks werkverdeling?
Als we eenmaal in zo’n maatschapproces zitten, hoe gaat het dan verder?
- Hoe voorkomen we dat we binnen een jaar met enorme bonje uit elkaar gaan?
- Zijn er technieken voor om de sfeer in een maatschap goed te houden?
- En hoe verbeter je elkaar zonder elkaar gelijk verwijten te maken?
Deze cursus gaat ook uitgebreid in op het voeren van een administratie. Wat moet ik bijhouden en hoe? Een stukje boekhouden en veel praktische tips. De volgende punten komen onder meer aan bod.
- Hoe kan ik ervoor zorgen (of uw assistent) dat ik met minimale administratieve inspanning een maximaal resultaat haal?
- Hoe voorkom ik dat er iemand binnen mijn praktijk fraudeert of steelt?
- Is het zinvol om alles te automatiseren?
- Heb ik een register accountant nodig en wat doet ie dan?
- Hoe krijg ik de accountantskosten zo laag mogelijk?
- Wie moet wat doen aan de administratie?
Op deze en nog veel meer vragen geeft deze cursus een duidelijk antwoord en geeft vooral praktische training om de administratie zo volledig mogelijk aan te leveren aan de accountant, zodat zijn werk tot het minimale wordt beperkt en derhalve de nota van deze dienstverlener zo laag mogelijk blijft.
Accreditatiepunten KNOV: A5
Cursusdata: 14 juni 2017